گلیسیرین فنیکه
نوشته شده توسط : b.gholami

ترکیب شیمیایی

این محلول حاوی 6.4 درصد فنل در پایه گلیسیرین است. فنل در برابر انواع باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها موثر است.

اشاره

فروش گلیسیرین مالزی بازرگانی رامش نژاد قطره گلیسیرین Fenike برای نرم کردن جرم گوش (جرم در مجرای خارجی) استفاده می شود تا شستن گوش راحت تر شود. همچنین از این دارو برای رفع عفونت و تسکین درد گوش میانی و خارجی استفاده می شود.

غذا

از آنجایی که جرم گوش نرم می شود، شستن آن آسان و بدون درد است، بنابراین حداقل مقدار این قطره قبل از شستن گوش 3 بار در روز و هر بار 3 قطره به مدت 3 روز یا طبق دستور پزشک است.
اگرچه روش های ذکر شده تقریبا توسط تمامی شرکت های دارویی توصیه می شود، اما برای برخی افراد روش های جایگزین بهتر جواب می دهد. به این ترتیب که همراه با گرفتن لاله گوش و کشیدن آن به سمت بالای سر، قطره قطره تا پر شدن کامل مجرای گوش (حدود 10-20 قطره) و سپس با تکان دادن قسمت های مختلف گوش، اقدام به برداشتن آن کنید. هوا در کانال.. تا زمانی که محلول به کل جرم توده برسد آزاد می شود. پس از پر شدن مجرای گوش، 10 دقیقه صبر می کنیم تا محلول به طور کامل به توده نفوذ کند.

راه عمل

موم یا جرم موجود در گوش قطره روغن گلیسیرین فنیک (مانند اسفنجی که آب را جذب می کند) را جذب می کند و نرم تر می شود. فنل یک ضدعفونی کننده بسیار قوی است که بر روی انواع باکتری ها، قارچ ها و ویروس های گرم مثبت و گرم منفی اثر کشنده دارد. همچنین پیوندهای پروتئینی موجود در جرم گوش را از بین می برد. گلیسیرین به عنوان حلال و حامل در این فرمولاسیون استفاده می شود و توده داخل مجرای گوش را نرم می کند.

عوارض جانبی گلیسیرین مالزی

حساسیت، آسیب به مجرای گوش یا پرده گوش (ناشی از التهاب پرده گوش)، کم شنوایی دائمی (اگر کم شنوایی بعد از 3-4 روز از بین نرفت، با پزشک مشورت کنید). غلظت بالای 10 درصد فنل باعث خوردگی و سفید شدن پوست می شود. اما این عارضه سطح پایین اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد یا آسان است. اگر محلول باعث تورم، قرمزی، خارش یا سوزش شد، ناحیه پوست را با آب و صابون ملایم بشویید. پس از استفاده از این قطره به مدت 1 تا 2 ساعت، گوش را با گوش پاک کن کاملا تمیز کرده و 3 قطره استریل را داخل گوش مورد نظر بریزید، جای نگرانی نیست.
مراقب مصرف باشید
از قرار دادن دارو به طور جداگانه در چشم خودداری کنید. اگر دارو وارد چشم شد، بلافاصله محل را با آب فراوان بشویید و با پزشک مشورت کنید تا به سطح قرنیه آسیب نرسد.

 





:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: